Hall
Manhattan
Představte si, že stojíte před nočním, rozsvíceným Manhattanem šedesátých let, na parkovišti plném těch báječných, ohromných amerických křižníků. To je ta neopakovatelná doba, do které by se nejeden sběratel chtěl alespoň na moment podívat. A vy můžete. Posaďte se na lavičku a sněte. Vnímejte majestátnost aut z doby, kdy byla Amerika skutečně GREAT.
Charisma tohoto sálu předčí jeho velikost. Zátiší umocněné pouličním osvětlením a originálními neonovými nápisy se jmény automobilek, které položily základy motorismu v USA, vás nemohou nechat chladnými. Nikam nespěchejte, zde jste v cíli a pořádně se jej vychutnejte. Každým rokem měníme vozový park tohoto sálu, tak co na vás chystáme letos? Podívejte se níže, co jsme pro vás vybrali...
Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu :). Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný technik ji nepotěšil a s předpokladem těžké motorové závady šel její vůz do inzerce. Po krátkém studiu slabin Imperialů jsme se rozhodli na nabídku reagovat. Starší dáma považovala dlouho za žert, že chceme dva a půl tunový nepojízdný vůz přepravit až do Evropy. Ujistili jsme ji, že skutečně takoví blázni jsme, ale o ceně jsme nediskutovali a ona na to s prohlášením že „time is money“ svolila k uzavření obchodu. A co že s autem vlastně bylo? Slabým místem Imperialů této generace byla vnitřní koroze tlumičů výfuku. Jejich přepážky se uvolňovaly a v podstatě se vysypaly do potrubí, které zahltily. No a vůz s ucpanými výfuky vás nikam neodveze. To byl naštěstí pro nás i případ tohoto auta. V Los Angeles jsme mu nechali namontovat celé nové výfukové potrubí a bylo po problému. Designérem auta byl pan Elwood Engel a společnost Chrysler povýšila značku Imperial na samostatnou luxusní divizi modelem roku 1955, který je také ve vlastnictví našeho muzea. Sága Imperiálů vydržela v podobě několika generací až do roku 1975.
1964
Rok výroby
7,2l
Objem motoru
23 295
Vyrobených kusů
Kdo by se nechtěl projet v tomto nádherném cabrioletu...
Prohlédněte si naše