Hall

Best of the Best

 

Díváte se na vrchol sbírky pro tento rok. Lincoln vyrobený na podzim 1937, dodaný z jara 1938, karosovaný společností Brunn z Buffala v New Yorku. Tato prestižní karosářská firma byla oslovena aristokratkou, paní Elizabeth Hime Cates z Youngstownu, Ohio, aby jí vytvořila vůz na míru. Vycházelo se z šasi tehdy nejsilnějšího a největšího modelu K. Požadavky, které měla, spočívaly v pozvednutí celé stavby těla karoserie, aby si nemusela ve voze sundávat klobouk. Vyžádala si zamykací motorový prostor, černé ozdoby na masce chladiče a poklicích a otvírací zadní část střechy. 

 Plus další drobné úpravy, které z tohoto vozu dělají absolutní originál a jediné auto na světě, takto navržené. Paní Canes se dožila úctyhodných 98 let a poté, s nájezdem pouhých 15tisíc mil přešel vůz do rukou zámožné rodiny pana Hansona z Marylandu. Obrovský úspěch přišel před několika lety, když majiteli přišel zvací dopis na nejprestižnější soutěž světa, Pebble Beach Concours d'Elegance.  To je skutečná Mekka všech sběratelů veteránů a tento Lincoln obdržel nejvyšší ocenění za původnost, jelikož dle slov předsedy soutěže, pana Billa Burchetta, jedná se o naprosto jedinečný a zachovalý vůz bez jakéhokoliv dodatečného zásahu. Až do okamžiku, kdy byl automobil vyložen z kontejneru, jsme nevěřili, že jsme dokázali bez možnosti osobního jednání získat takový drahokam.

 

 

Lincoln model K 1938 by Brunn

Tento Lincoln je největší senzací muzea. Denně kontrolujeme dostupné americké servery a informace z různých klubů, kterých jsme členy. Denně zachytáváme indicie, které by nás mohly dovést k automobilům značky Lincoln, které ještě nemáme. Ano, holdujeme této značce, máme Lincolny rádi. A najednou se objevila nitka, v podobě klubové zmínky o někom, kdo zná někoho, kdo byl někde s někým, kdo pracoval u pána, který se prý zmínil, že uvažuje o prodeji svého klenou.  To není sběratelství, ale spíše archeologie. Záhy z jiné strany přišla informace, že vůz, dle popisu velmi podobný tomu, o kterém byla předchozí zmínka, je na prodej. Budík na tři ráno, aby nebylo ani pozdě ani brzo, voláte na jediné dostupné telefonní číslo... "...ano, ale jste již čtvrtí, kdo mají o auto zájem. Platba je dopředu a potřebuji to obratem, protože musím do Kolumbie a nejsem majitel. Telefon na majitele vám nedám.." ...slyšíte z druhé strany, hlubokým, starším hlasem člověka, zjevně neamerického původu. Auto má hodnotu desítek milionů a prodejní cena tomu odpovídá. Máte před sebou číslo účtu, a v sobě se snažíte vyrovnat s tím, že s téměř jistotou půjdou vaše peníze na nákup modernější technologie na výrobu kokainu :) Čas běží. Nejste jediný, kdo má zájem. Čas běží, tik tak.. Co teď? Dal jsem si hodinu. Hodinu na dohledání čehosi, co by mohlo potvrdit, že se nejedná o ukázkový podvod, ale o zcela seriozní nabídku. Takže budíček všem ajťákům okolo.  Některé budím,  ti šťastnější jsou vzhůru ale, jelikož je sobotní noc, nejsou zcela použitelní. Nicméně rozjíždíme pátrání. Facebook, Twitter, místní noviny z Marylandu, místní knihovna, sousedé, místní Lincoln klub, cokoli možné. Něco máme, pár zmínek o tom, že zámožný farmář stejného jména jako je majitel vozidla dle registru vozidel má plantáže v Kolumbii. Také ale zjišťujeme, že je zpráva stará a novější je o tom, že se rodina bude dělit o dědictví atd.. Hodina je z námi. Musí přijít rozhodnutí. Voláme znovu. Linka je nedostupná. Znovu po chvíli. Nedostupná. Hlasujeme. Je nás deset. Jeden je pro, devět proti nákupu. Je to jasný fejk. Ten jeden jsem já. Všem jsem poděkoval a vzal jsem si pár minut na rozmyšlenou. Chystám se zdecimovat rodinný rozpočet a s velkým štěstím získat poklad. Štěstí. To prý přeje připraveným a to jsem rozhodně nebyl. Pak už jsem si jen přiznal, že jsem vlastně gambler, ač ateista jsem se pokřižoval a zmáčkl klávesnici potvrzující převod sumy, kterou jsem pohromadě v životě neviděl. A pak? Pak nic. Díváte se do zdi, díváte se skrz ni a doufáte v zázrak.. Zázraky se dějí... ale to už jistě víte..

Obrázek

1937
Rok výroby

Obrázek

6,8l
Objem motoru

Obrázek

1
Vyrobených kusů

LIncoln K by Brunn 1938 V 12 - jediný na světě

Zakázková karoserie automobilu je v tomto provedení jediná na světě.

 

                                       

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá