Hall
20' & 30'
Prohlašujeme, že jsme největším muzeem amerických meziválečných vozů. Tento sál je toho důkazem. Uvidíte největší ucelenou sbírku amerik dvacátých a třicátých let na jednom místě. Automobily, kterým je téměř sto let, jsou ve skvělé kondici a všechny do jednoho jsou dovezeny ze všech koutů Spojených států. Značky dávno zaniklé. Auta, která jsou jedinými kusy v naší republice. A to vše v sále, kterému jsme dali nerušivou, podmanivou náladu těch starých dobrých třicátých let minulého století.
Vstupte společně s námi do doby, která je dodnes považována za kolébku stylu a přirozené krásy. Zaposlouchejte se do swingové podmanivé hudby a představte si, jak tyto staré dobré kočáry brázdily ulice od New Yorku až po San Francisco. Jak vozily starousedlíky na nedělní motlitbu, děti do škol anebo třeba Al Caponeho do banky a zpět :) Toto jsou počátky automobilismu. Zde to všechno začalo…
Vybrali jsme pro vás
David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato koncepce u Buicku vydržela po celou dobu své historie. Jen pro připomenutí, rozvod OHV znamená, že ventily jsou umístěny v hlavě a vačka je v bloku motoru. V roce výroby tohoto auta již dávno Buick svoji firmu nevlastnil. Rok po jejím založení ji koupil pan James Whiting a poté ji převzal dobře známý William Crapo Durant. Ten automobilku Buick zařadil do svého impéria zvaného General Motors - GM. Předchozím a jediným majitelem auta byl pan Eugen Bohne, žijící ve městě Jižní Elgin, v Illinois. Eugen je už v důchodu a má ještě pár dalších aut a má k nám důvěru, kterou neměl, protože pevně věřil, že se stal obětí podvodníků z východu. Naší šarmantní angličtinou jsme jej přesvědčili, že ne a navíc jsme z něj vytáhli, jak má k našemu řemeslu blízko. Přes dvacet let pracoval v železničním muzeu nedaleko od svého domova. Mimo jiné fakt, že auto bude v muzeu, byl tou správnou taktikou a to Eugena přesvědčilo. Na tomto autě můžete vidět, že když se ke starým věcem chováte s láskou a úctou, vydrží.
1918
Rok výroby
4,0l
Objem motoru
77 691
Vyrobených kusů
Je vidět, že o Buicka bylo dobře postaráno :)
Prohlédněte si naše