American Boulevard

Díváte se na, zdá se, nejkrásnější část muzea. Co pro vás můžeme udělat více, než vás teleportovat rovnou na ulici padesátých, nebo šedesátých let New Yorského předměstí? Najednou jste tam. Jste součástí historie a stačí přivřít oči. Vlastně ani nemusíte.

Dobový bar, barber shop, nebo policejní stanice. Prostě jste na ulici, stačí se rozhlédnout. Vítejte do světové kvality muzeální prezentace, vítejte do nekompromisně zpracované budoucnosti našeho muzea. Naše budoucnost tkví v minulosti.

Vybrali jsme z American Boulevard

Oldsmobile Super 88

Oldsmobile Delta z roku 1956. V tomto roce se krom tohoto auta narodil například Mel Gibson, Ingemar Stenmark anebo Tom Hanks. Delta je stejnojmenné označení vývojové řady balistických raket, které NASA využívala pro svůj kosmický program. Téma letů do vesmíru bylo velmi módní, a proto automobilky neváhaly trendově pojmenovávat své vozy. Delta z roku 1956 je fabrickým označením Oldsmobile 88, s motorem 5,3 litrů o výkonu 230 koní. Výkon ve své době vysoce převažoval nad standardy a proto se v mnoha materiálech tento vůz jako první na světě spojuje s pojmenováním „muscle car“.

V červenci roku 1962, tedy v roce tzv Karibské krize proběhl přesun sovětských raket typu Sandal a Skean na území Kuby. Americká rozvědka selhala, jelikož se to prezident Kennedy dozvěděl až o téměř měsíc později. Přestože prezident Chruščov popíral informace o přesunu vojenského materiálu, na leteckých snímcích byl patrný postup vyzbrojování Kuby ze strany Sovětů. V tomto automobilu, v této době, cestoval polský občan s americkým vízem, který pracoval na velvyslanectví ve Varšavě. Měl namířeno do Vídně a přes Československo tranzitoval.  Tento pán pracoval pro CIA a na palubě vozu převážel mikrofilmy, na kterých byly zachyceny pozice raketových základen v oblasti kolem San Cristobalu, což je sto kilometrů od Havany. Celkový počet snímků, pořízených pilotem majorem Richardem Heyserem v letounu U2 byl 928. Ve svitcích, které byly ukryty v levém horním rohu stropnice jich bylo 115. Zatím neznáme jméno řidiče, nicméně s jistotou víme, že překročil hranice Československa, ale na hraničním přechodu Dolní Dvořiště byl odstaven celní službou k detailní prohlídce. Věděli, co hledají a šli najisto. Pinzetami vytáhli svitky mikrofilmů a na místě automobil propadl státu, což je zaneseno i do velkého technického průkazu. Řidič – agent si šel „sednout“ a byl později vyměněn za jiného agenta, což nebylo v té době nijak neobvyklé. Delta nakonec do Vídně dojela, ale již ve vlastnictví státu a byla přidělena ochrance velvyslance Dr. Karla Petrželky. Ještě před revolucí byla zakoupena sběratelem v Blansku, pak prodána do Mladé Boleslavi a dnes je u nás…

Obrázek

1956
Rok výroby

Obrázek

5,3l
Objem motoru

Obrázek

14 250
Vyrobených kusů

"Olda" v celé své kráse

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá