Hall

Old Beginning

 

Vstupujete do sálu, který je nejstarší částí továrny, ze které je nyní naše muzeum. Vlastně se nejedná o sál ve své očekávané podobě, ale o chodbu. V ní se kdysi tlačily po vyznačených tratích vozíky s dekami. Ano, s dekami a ty tratě na zemi ještě najdete. Továrna totiž byla textilní. Po vzoru nejstarší části fabriky zde najdete i to nejstarší, co u nás máme. Téměř. Můžeme ji rozdělit na pravou a levou stranu. Na té pravé se to každým rokem střídá. V inscenované stodole můžete vidět tak zvaný sběratelův sen. Prostě krásné staré auto, v původním stavu, nalezené tak, jak jej před lety majitel odstavil.

 

Každý sběratel po tomto okamžiku sní a vy máte příležitost prožít tu chvíli znovuzrození dávno zapomenutého kousku historie.... A na druhé straně? ...tady je náš malý poklad. Originální „Téčko“, neboli Ford T z doby, kdy se ještě nerozběhla mašinerie chrlící miliony „Plechových Lízinek“ jak se Téčkům přezdívalo. Více o něm najdete níže. Za vstupem do kina je interaktivní kousek – ohromná kliková hřídel, se kterou si můžete zatočit a hádat, nebo vědět, kolik pístů a ojnic na ní bylo osazeno…

Ford T Speedster 1912

Je tím prvním, co po vstupu do muzea spatříte. A nechybělo mnoho a nikdy by tu nebyl a nikdy bychom vám nemohli vyprávět jeho příběh. Krásný bílý Ford T z roku 1912. Když vznikal koncept muzea, přesně jsem věděl kde bude jeho čestné místo. Tak zvaná mosazná éra přinesla tolik krásných, karosářsky vyvážených aut světoznámých výrobců, kteří povětšinou již neexistují.  Auta vzal čas a ty co zbyla jsou opečovávaná svými majiteli v klimatizovaných garážích a málokdy je můžete vidět na vlastní oči. Chceme se s vámi podělit o tu krásu. Pan Adolf Branald by se na nás snad nezlobil, že jsme si propůjčili ten poetický název, protože tohle je skutečně Dědeček automobil. Přijďte a začtěte se do jeho příběhu, slibujeme, že budete velice překvapeni :) Ještě než Henry Ford rozjel v Highland Parku 7. října 1913 svoji legendární pásovou výrobu, mohli se jeho zákazníci těšit z manufakturně vyráběných aut. Jedno z nich si vám dovolujeme představit, legendární Téčko a navíc v provedení Speedster. Dvousedadlovou karoserii s páteřovým rámem a dřevěnou podlahou pohání téměř konvenční třílitrový čtyřválec. Oproti pozdějšímu Téčku je zde snížená hlava pro dosažení vyšší komprese, možnost redukce výšky jehly v karburaci z pozice jezdce ( bohatost směsi), rychloběžka a brzdy na zadních kolech dostaly větší průměry. 

Obrázek

1912
Rok výroby

Obrázek

2,9l
Objem motoru

Obrázek

120
Vyrobených kusů

Duše našeho muzea, Ford T 1912 model Speedster

Ani po více jak sto letech mu nedopřejeme odpočinku. Určitě by se nudil! :)

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá