Hall

Manhattan

Představte si, že stojíte před nočním, rozsvíceným Manhattanem šedesátých let, na parkovišti plném těch báječných, ohromných amerických křižníků. To je ta neopakovatelná doba, do které by se nejeden sběratel chtěl alespoň na moment podívat. A vy můžete. Posaďte se na lavičku a sněte. Vnímejte majestátnost aut z doby, kdy byla Amerika skutečně GREAT. 

Charisma tohoto sálu předčí jeho velikost. Zátiší umocněné pouličním osvětlením a originálními neonovými nápisy se jmény automobilek, které položily základy motorismu v USA, vás nemohou nechat chladnými. Nikam nespěchejte, zde  jste v cíli a pořádně se jej vychutnejte. Každým rokem měníme vozový park tohoto sálu, tak co na vás chystáme letos? Podívejte se níže, co jsme pro vás vybrali...

Vybrali jsme pro vás
Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu :). Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný technik ji nepotěšil a s předpokladem těžké motorové závady šel její vůz do inzerce. Po krátkém studiu slabin Imperialů jsme se rozhodli na nabídku reagovat. Starší dáma považovala dlouho za žert, že chceme dva a půl tunový nepojízdný vůz přepravit až do Evropy. Ujistili jsme ji, že skutečně takoví blázni jsme, ale o ceně jsme nediskutovali a ona na to s prohlášením že „time is money“ svolila k uzavření obchodu. A co že s autem vlastně bylo? Slabým místem Imperialů této generace byla vnitřní koroze tlumičů výfuku. Jejich přepážky se uvolňovaly a v podstatě se vysypaly do potrubí, které zahltily. No a vůz s ucpanými výfuky vás nikam neodveze. To byl naštěstí pro nás i případ tohoto auta. V Los Angeles jsme mu nechali namontovat celé nové výfukové potrubí a bylo po problému. Designérem auta byl pan Elwood Engel a společnost Chrysler povýšila značku Imperial na samostatnou luxusní divizi modelem roku 1955, který je také ve vlastnictví našeho muzea. Sága Imperiálů vydržela v podobě několika generací až do roku 1975.

Obrázek

1964
Rok výroby

Obrázek

7,2l
Objem motoru

Obrázek

23 295
Vyrobených kusů

Kdo by se nechtěl projet v tomto nádherném cabrioletu...

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá