Hall

Great Land

Great land. Název jsme si nevypůjčili ze žádného filmu ani knihy. Prostě nás to, když jsme se rozhlédli po tomto sále, napadlo. Pamětníci, kteří muzeum navštívili v prvních pěti letech jeho existence, možná vzpomenou, že náplň i vzhled sálu byl zcela jiný. Nebyly zde jen "ameriky", ale i jiné, legendární světové vozy. Pak jsme si ale řekli - kdo jsme a co chceme být? Jsme Muzeum amerických automobilů a chceme být největší v Evropě! Všechno šlo ven, sál dostal zcela nové kulisy, charisma a je nyní jedním z nejkrásnějších v muzeu.

První roky jsme zasvětili expozici jedné jediné značky - Lincoln. Měli jste možnost porovnávat vozy, dívat se na vývoj designu jednotlivých modelů. Třeba to zase jednou zopakujeme, ale nyní, abychom dostáli tvrzení, že u nás uvidíte průřez celou automobilovou historií USA, plníme tento sál všemy modely, těch nejznámějších značek. Vše se točí okolo dekády šedesátých a sedmdesátých let a tak můžete a jistě i budete srovnávat, žasnout a kroutit hlavou nad archaickými, ale překrásnými tvary karoserií, nad detaily i dobou, která tuto krásu přinesla.

Vybrali jsme pro vás

Oldsmobile Ninety Eight Delta

Oldsmobile Ninety Eight 88 Delta z roku 1956. V tomto roce se krom tohoto auta narodil například Mel Gibson, Ingemar Stenmark anebo Tom Hanks. Delta je stejnojmenné označení vývojové řady balistických raket, které NASA využívala pro svůj kosmický program. Téma letů do vesmíru bylo velmi módní, a proto automobilky neváhaly trendově pojmenovávat své vozy. Delta z roku 1956 je fabrickým označením Oldsmobile 88, s motorem 5,3 litrů o výkonu 230 koní. Výkon ve své době vysoce převažoval nad standardy a proto se v mnoha materiálech tento vůz jako první na světě spojuje s pojmenováním „muscle car“.

Obrázek

1956
Rok výroby

Obrázek

5,3l
Objem motoru

Obrázek

9 778
Vyrobených kusů

Rok 1956 je posledním modelovým rokem druhé generace

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá