Hall

20' & 30' 

Prohlašujeme, že jsme největším muzeem amerických meziválečných vozů. Tento sál je toho důkazem. Uvidíte největší ucelenou sbírku amerik dvacátých a třicátých let na jednom místě. Automobily, kterým je téměř sto let, jsou ve skvělé kondici a všechny do jednoho jsou dovezeny ze všech koutů Spojených států. Značky dávno zaniklé. Auta, která jsou jedinými kusy v naší republice. A to vše v sále, kterému jsme dali nerušivou, podmanivou náladu těch starých dobrých třicátých let minulého století.

Vstupte společně s námi do doby, která je dodnes považována za kolébku stylu a přirozené krásy. Zaposlouchejte se do swingové podmanivé hudby a představte si, jak tyto staré dobré kočáry brázdily ulice od New Yorku až po San Francisco. Jak vozily starousedlíky na nedělní motlitbu, děti do škol anebo třeba Al Caponeho do banky a zpět :) Toto jsou počátky automobilismu. Zde to všechno začalo…

Vybrali jsme pro vás

Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roce 1911, po zkušenostech s elektrickými pohony, má nově přejmenovaná společnost Studebaker Corporation konečně vlastní šestiválcové stroje. Nepodařilo se však zachytit trend, který udávala tzv. velká trojka z Detroitu a tak firma střídavě padala do červených čísel. Nepomohlo ani spojení s Packardem a v roce 1966 sjíždí z výrobní linky poslední vůz.  Náš model nese jméno Big Six. Neuvěřitelně spolehlivý automobil se vyráběl v několika obměnách od roku 1918 až do roku 1926.  V New Yorském automuzeu je dokonce vystaven stále funkční Studebaker s nájezdem téměř 500 tisíc mil, což je zhruba 800 tisíc kilometrů. První a před námi jediný majitel auta, Texasan pan Roy Bohn, pocházející z malého města Milano nám napsal. Jestli chcete auto, které vám bude sloužit jako já svojí ženě, kupte jej. Tak jsem bez dovolení mojí ženy jeho doporučení vyslyšel a auto ve skvělé kondici putovalo k nám do muzea. Roy byl učitelem na zdejší baptistické škole a ve volném čase se zabývá stylem hudby zvaný ragtime.

Obrázek

1924
Rok výroby

Obrázek

6,0l
Objem motoru

Obrázek

26 000
Vyrobených kusů

"Jestli chcete auto, které vám bude sloužit jako já svojí ženě, kupte jej."

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá