Hall 70'

 

 

Cíl kluků, kteří právě do tohoto sálu zavítají nejdříve. Konečně se technika a design spojily v jedno a můžeme vyrazit. Šachovnicový praporek právě odmávne výlet do hippie let, kdy dámy i auta odhodily stud a ukázaly se v té nejryzejší podobě. Toto je doba legendárních vozů USA, které nejsou a nebudou nikdy překonány. A jak je u nás zvykem, tento sál není jen o autech. Rozhlédněte se a nespěchejte. Zachytili jsme pro vás ten okamžik. Tak ať vám neuteče…

Každým rokem se obsah tohoto sálu mění. Jelikož se k nám vracíte, neusínáme na vavřínech a automobily měníme. Nejen to, my dáváme nové. Ty co už v expozici byly se do ní podívají třeba za pár let. Aktuálně bude v sále 70 let velmi zajímavá sestava vozů, a zrovna tři z nich mají absolutní premiéru. Jsou jimi Mercury Cougar 1968, Mercury Marauder 1965 a divoká bestie Buick Riviera 1972 v černočerném provedení, vybavena sedmilitrovým sportovním motorem o síle vysoko přes 350 koní.

Vybrali jsme pro vás

Ford Gran Torino

Vůz pochází ze státu New Jersey, z města Wayne. Předchozí majitel se stará o místní golfový klub. Gran Torino 72 má motor označen jako Cleveland po motorárně v Ohiu, kde vznikaly motory až do května 2012. Karoserie vozu patří mezi označované jako Coke styling. Ano, je to podle láhve Coca Coly, kde při pohledu shora jsou blatníky širší jak středová část vozu. Oproti předchozí generaci dostal do vínku mohutný nasávací otvor, prodlouženou kapotu a kabinu posunutou více dozadu. Jako svůj vůz si jej vybral i Clint Eastwood do filmu Gran Torino v roce 2008. Vůz si během natáčení tak zamiloval, že jej od produkce po poslední klapce odkoupil. Torino tvořilo jeden ze základních kamenů prodeje Fordu.

Obrázek

1972
Rok výroby

Obrázek

5,8l
Objem motoru

Obrázek

496 645
Vyrobených kusů

Tato unikátní a neobvyklá přední maska, typická pouze pro rok 1972, se objevovala i na pickupech Ford Ranchero

Gran Torino si zahrálo ve stejnojmenném filmu Clinta Eastwooda z roku 2008. Doporučujeme vidět!

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá