Hall 70'

 

 

Cíl kluků, kteří právě do tohoto sálu zavítají nejdříve. Konečně se technika a design spojily v jedno a můžeme vyrazit. Šachovnicový praporek právě odmávne výlet do hippie let, kdy dámy i auta odhodily stud a ukázaly se v té nejryzejší podobě. Toto je doba legendárních vozů USA, které nejsou a nebudou nikdy překonány. A jak je u nás zvykem, tento sál není jen o autech. Rozhlédněte se a nespěchejte. Zachytili jsme pro vás ten okamžik. Tak ať vám neuteče…

Každým rokem se obsah tohoto sálu mění. Jelikož se k nám vracíte, neusínáme na vavřínech a automobily měníme. Nejen to, my dáváme nové. Ty co už v expozici byly se do ní podívají třeba za pár let. Aktuálně bude v sále 70 let velmi zajímavá sestava vozů, a zrovna tři z nich mají absolutní premiéru. Jsou jimi Mercury Cougar 1968, Mercury Marauder 1965 a divoká bestie Buick Riviera 1972 v černočerném provedení, vybavena sedmilitrovým sportovním motorem o síle vysoko přes 350 koní.

Vybrali jsme pro vás

Mercury Cougar 1968

Představujeme vám Mercury Cougar z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů se omezíme na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendárnímu Ford Mustang. První Mercury měl oproti Mustangu 2 roky zpoždění. Společnost se nejprve chtěla přesvědčit, že nově zavedená kategorie menších a svižných aut pro poválečnou mladou generaci, tzv. pony car, bude mít úspěch. Ten se dostavil, a tak měl projekt „lepšího“ a také dražšího sourozence Fordu Mustang zelenou. V našem případě tedy spíše zářivě červenou s bílou, vinylovou střechou a bordó interiérem. Vše přesně dle originální specifikace. Automobil pohání klasický dvoubarelový V8 5 l o výkonu 200 PS.

Obrázek

1968
Rok výroby

Obrázek

5l
Objem motoru

Obrázek

437 000
Vyrobených kusů

Mercury Cougar 1968

S Mustangem první generace velmi podobná karoserie

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá