Hall

Old Plant

Ano, nezapomněli jsme na vás. Sál 70. let je sice protkaný adrenalinem, ale právě tady, v červeně laděném prostředí najdete ty pravé americké káry. Jedna z nejslavnějších Rivier, Corvette, nebo legendární Mustang vás nenechají minout tento sál. Stojí hrdě na startovní pozici, připraveni znovu dokázat co znamená syrová americká síla...Jsou krásní, ale jak si můžete všimnout, toto místo není jen o autech..

Vedle těchto skvostů zde stojí modely motorů, převodovek. OHV, OHC, chlazené vzduchem i vodou, čtyř i dvoutakty. Právě na těchto modelech vám chceme ukázat a vysvětlit, jak to všechno funguje.  Co se děje, když sešlápnete plyn. Kam a kudy teče v motoru voda, kam olej, jak se chladí, maže... A co diferencály, rozvodovky, brzdy a řízení..? Nejlepší je vidět vše naživo. Každý rok přibydou dva až tři modely, sál je stále v živé přípravě.

Vybrali jsme pro vás

Big Block 368 cu.in

Vidlicový osmiválec, poslední litinový big-block ve vozech Cadillac, snížil pro sezony 1980–81 objem na 6 litrů (368 kubických palců). Tento motor vyhovoval novým předpisům CAFE (Corporate Average Fuel Economy). Jeho počítačový řídicí systém (navrhla jej společnost Eaton) vyřazoval z činnosti sací a výfukové ventily dvou nebo čtyř válců, takže motor pracoval při menším zatížení jako V6 nebo V4. Podmínkou bylo zařazení třetího převodového stupně a rychlost vyšší než 56 km/h. Tento motor se neoficiálně nazýval "V8-6-4", ale tehdejší počítačová technologie ještě nebyla tak dokonalá, aby motor pracoval spolehlivě. Po roce 1981 se proto přestal používat.

 

Obrázek

1980
Rok výroby

Obrázek

6,0l
Objem motoru

Obrázek

37 885
Vyrobených kusů

368 cu.in neboli šestilitr

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá