Přidávání aut

Continental Mark IV

30.01.2019

Přezdívá se mu "bílá velryba" - asi je jasné, proč :)

Vůz pochází z Connecticuttu, z klidného města Orange. Jméno zdědilo město po princi Williamu III, který užíval titul princ z Orange, což je vazba na suverenitu državy knížectví Orange v jižní Francii… Kam až se takové jméno zatoulá, že?  Předchozí majitel, student Kevin Thomas je pravnukem inženýra, který pracoval na stavbě sochy, kterou dobře znáte z ostrova Liberty Island. Ano, jedná se o sochu Svobody. Praděd, pan John Frederic Thomas spolupracoval na konstrukci sochy a je zachycen na nejednom snímku, publikovaném například v magazínech The New York Historical Society, na což nás Kevin upozornil… A jak to bylo s Continentalem? V roce 1922 kupuje Henry Ford za 8milionů dolarů automobilku Lincoln a využije ji pro své luxusní modely. Pan Edsel, syn Henryho Forda si z pozice prezidenta Ford Motor Company nechává v roce 1939 postavit zakázkovou karoserii na podvozku Lincolnu Zephyr. Nese název Lincoln Continental I a je základem ságy Continentálů. Jméno Continental nese odkaz na Evropské, neboli kontinentální vozy. V roce 1956 bylo jméno Continental povýšeno na samostatnou divizi, která přinesla legendární Continental Mark II. Ten je mj. u nás také vystaven. V roce 1956 byla divize Continental absorbována Lincolnem a model Mark III a Mark IV z let 1958 a 1959 jste si mohli koupit jak pod značkou Lincoln, tak pod označením Continental. Rozdíly byly zejména v designu střechy. Tento vůz je značen jako Continental.

Kdo by se v takto nádherném voze nechtěl alespoň projet...

1959
7,0l
297

Vybrali jsme pro vás

Gallery

Šipka Šipka