Sál techniky a sportovních vozů

Ano, nezapomněli jsme na vás. Sál 70. let je sice protkaný adrenalinem, ale právě tady, v červeně laděném prostředí najdete ty pravé americké káry. Jedna z nejslavnějších Rivier, Corvette, nebo legendární Mustang vás nenechají minout tento sál. Stojí hrdě na startovní pozici, připraveni znovu dokázat co znamená syrová americká síla...Jsou krásní, ale jak si můžete všimnout, toto místo není jen o autech..

Vedle těchto skvostů zde stojí modely motorů, převodovek. OHV, OHC, chlazené vzduchem i vodou, čtyř i dvoutakty. Právě na těchto modelech vám chceme ukázat a vysvětlit, jak to všechno funguje.  Co se děje, když sešlápnete plyn. Kam a kudy teče v motoru voda, kam olej, jak se chladí, maže... A co diferencály, rozvodovky, brzdy a řízení..? Nejlepší je vidět vše naživo. Každý rok přibydou dva až tři modely, sál je stále v živé přípravě.

Vybrali jsme pro vás

Big Block 368 cu.in

Vidlicový osmiválec, poslední litinový big-block ve vozech Cadillac, snížil pro sezony 1980–81 objem na 6 litrů (368 kubických palců). Tento motor vyhovoval novým předpisům CAFE (Corporate Average Fuel Economy). Jeho počítačový řídicí systém (navrhla jej společnost Eaton) vyřazoval z činnosti sací a výfukové ventily dvou nebo čtyř válců, takže motor pracoval při menším zatížení jako V6 nebo V4. Podmínkou bylo zařazení třetího převodového stupně a rychlost vyšší než 56 km/h. Tento motor se neoficiálně nazýval "V8-6-4", ale tehdejší počítačová technologie ještě nebyla tak dokonalá, aby motor pracoval spolehlivě. Po roce 1981 se proto přestal používat.

 

Obrázek

1980
Rok výroby

Obrázek

6,0l
Objem motoru

Obrázek

37 885
Vyrobených kusů

368 cu.in neboli šestilitr