Sál 70'

 

 

Cíl kluků, kteří právě do tohoto sálu zavítají nejdříve. Konečně se technika a design spojily v jedno a můžeme vyrazit. Šachovnicový praporek právě odmávne výlet do hippie let, kdy dámy i auta odhodily stud a ukázaly se v té nejryzejší podobě. Toto je doba legendárních vozů USA, které nejsou a nebudou nikdy překonány. A jak je u nás zvykem, tento sál není jen o autech. Rozhlédněte se a nespěchejte. Zachytili jsme pro vás ten okamžik. Tak ať vám neuteče…

Na historii je úžasné to, že vám dovolí sledovat vývoj. Proto se snažíme představit chronologicky seřazené vozy tak, jak se s léty měnil jejich design a pojetí. Krásným příkladem mohou například být tři po sobě jdoucí Buicky, volnočasové řady Riviera. Roky 1968, 1970 a nejslavnější, Corvettou inspirovaný rok 1971 který designoval sám Jerry Hirschberg.  Pozadu nezůstává koncern Ford a jeho legendy jako Torino GT, Gran Torino, nebo zástupci luxusní divize – Continental Mark IV a V.

Vybrali jsme pro vás
Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu :). Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný technik ji nepotěšil a s předpokladem těžké motorové závady šel její vůz do inzerce. Po krátkém studiu slabin Imperialů jsme se rozhodli na nabídku reagovat. Starší dáma považovala dlouho za žert, že chceme dva a půl tunový nepojízdný vůz přepravit až do Evropy. Ujistili jsme ji, že skutečně takoví blázni jsme, ale o ceně jsme nediskutovali a ona na to s prohlášením že „time is money“ svolila k uzavření obchodu. A co že s autem vlastně bylo? Slabým místem Imperialů této generace byla vnitřní koroze tlumičů výfuku. Jejich přepážky se uvolňovaly a v podstatě se vysypaly do potrubí, které zahltily. No a vůz s ucpanými výfuky vás nikam neodveze. To byl naštěstí pro nás i případ tohoto auta. V Los Angeles jsme mu nechali namontovat celé nové výfukové potrubí a bylo po problému. Designérem auta byl pan Elwood Engel a společnost Chrysler povýšila značku Imperial na samostatnou luxusní divizi modelem roku 1955, který je také ve vlastnictví našeho muzea. Sága Imperiálů vydržela v podobě několika generací až do roku 1975.

Obrázek

1964
Rok výroby

Obrázek

7,2l
Objem motoru

Obrázek

23 295
Vyrobených kusů

Kdo by se nechtěl projet v tomto nádherném cabrioletu...