Lincoln Land

! Letos poprvé !

Plníme si sny. Pomalu, s rozvahou, jsme nakousli jednu z největších výzev našeho muzea. Je to již dávno, co jsme se rozhodli, ale až nyní jsme udělali první krůčky. Naším snem je být jednou z největších sběratelských kolekcí jedné jediné značky. Přestože právě Amerika byla vulkánem chrlícím v době automobilového rozmachu jednu značku za druhou, již před lety jsme si byli jisti, která je pro nás ta pravá. Chceme se vám pochlubit, že v Muzeu Nová Bystřice můžete nyní spatřit velmi početnou rodinu vozů značky Lincoln. Automobilka pojmenovaná zakladatelem Henry M. Lelandem po 16. americkém prezidentu Abrahamovi Lincolnovi nám učarovala jak svojí pohnutou historií, tak – a to zejména – nádhernými, luxusními vozy. 

Lincoln je výstavní skříní společnosti Ford, která ji získala pár let po jejím založení, v roce 1922. Již prvními modely si Lincoln naklonil bohatou vrstvu Američanů. Majestátní vozy se zakázkovými karoseriemi, silné osmi a dvanáctiválcové motory byly v kombinaci s prověřenou kvalitou,  tím pravým receptem na úspěch automobilky. O zákazníky nebyla nouze a při pohledu na tvary a pokrokové řešení karoserií se není čemu divit. Posaďte se do jednoho z pohodlných křesel v sále věnovaném výhradně značce Lincoln a vnímejte spolu s námi automobilový pokrok této společnosti.  Lincoln v Muzeu Nová Bystřice – jízda nejluxusnější třídou.

Vybrali jsme pro vás

Continental Mark IV

Vůz pochází z Connecticuttu, z klidného města Orange. Jméno zdědilo město po princi Williamu III, který užíval titul princ z Orange, což je vazba na suverenitu državy knížectví Orange v jižní Francii… Kam až se takové jméno zatoulá, že?  Předchozí majitel, student Kevin Thomas je pravnukem inženýra, který pracoval na stavbě sochy, kterou dobře znáte z ostrova Liberty Island. Ano, jedná se o sochu Svobody. Praděd, pan John Frederic Thomas spolupracoval na konstrukci sochy a je zachycen na nejednom snímku, publikovaném například v magazínech The New York Historical Society, na což nás Kevin upozornil… A jak to bylo s Continentalem? V roce 1922 kupuje Henry Ford za 8milionů dolarů automobilku Lincoln a využije ji pro své luxusní modely. Pan Edsel, syn Henryho Forda si z pozice prezidenta Ford Motor Company nechává v roce 1939 postavit zakázkovou karoserii na podvozku Lincolnu Zephyr. Nese název Lincoln Continental I a je základem ságy Continentálů. Jméno Continental nese odkaz na Evropské, neboli kontinentální vozy. V roce 1956 bylo jméno Continental povýšeno na samostatnou divizi, která přinesla legendární Continental Mark II. Ten je mj. u nás také vystaven. V roce 1956 byla divize Continental absorbována Lincolnem a model Mark III a Mark IV z let 1958 a 1959 jste si mohli koupit jak pod značkou Lincoln, tak pod označením Continental. Rozdíly byly zejména v designu střechy. Tento vůz je značen jako Continental.

Obrázek

1959
Rok výroby

Obrázek

7,0l
Objem motoru

Obrázek

297
Vyrobených kusů

Přezdívá se mu "bílá velryba" - asi je jasné, proč :)

Kdo by se v takto nádherném voze nechtěl alespoň projet...