Fordova linka

Už brzy se můžete těšit na skutečnou repliku Fordovy montážní linky, díky které šly ceny aut dolů, rychlost vyprodukovaných vozů se několikanásobně zvýšila a majitelů Fordu přibývalo a přibývalo. 

Henry Ford. Jméno, ikona. Vizionář. Zarputilý a nesmlouvavý podnikatel. Člověk, který beze sporu postavil Ameriku na kola. Je pro nás ohromnou ctí, vzdát hold jeho jménu a odkazu. V popředí skutečné fotografie z roku 1917 pomalu stavíme repliku výrobní linky. Té slavné výrobní linky, která dala světu význam slov sériová výroba. Nejsme hotovi a ještě to bude nějaký čas trvat, ale již nyní můžete obdivovat tu jednoduchost řešení jednoho z nejslavnějších vozů všech dob, Fordu T.

A co o své Plechové Lízince, jak se "téčku" také přezdívá, řekl sám Henry? "Postavím auto pro masy. Bude dost velké pro rodinu, ale také dost malé na to, aby s ním jeden člověk mohl jezdit a starat se o něj. Bude vyrobeno z nejlepších materiálů, nejlepšími zaměstnanci, s nejjednodušší konstrukcí, kterou je moderní inženýrství schopno vymyslet. Ale bude tak levné, že každý člověk pracující za dobrý plat bude vlastnit jedno - a užívat si se svou rodinou mnoho hodin radosti pod božím širým nebem."  ...a jak řekl, tak udělal. Poslední Ford T, vyrobený v Detroitu nesl výrobní číslo 15 007 033..

Vybrali jsme pro vás

Ford T 1923

Vůz pochází ze státu New Jersey, z města Paramus a předchozí majitel jezdí za prací do Brooklinu. Toto auto má najeto jen 9 800 mil. Osud byl k němu mimořádně shovívavý a za dobu svého automobilového života vystřídal jen dva majitele. Ford vyráběl tuto i ve své době ojedinělou koncepci v letech 1915 - 1923. Právě tato archaická stavba karoserie byla v posledních letech výroby terčem posměchu a tak ji Ford spolu s modelem přezdívaným "telefonní budka" vyřadil z výroby. Paradoxně tyto dva modely dnes patří nyní k nejvyhledávanějším. Všimněte si, jak krkolomně se dostává řidič za volant a na druhou stranu kolik prostoru nabízí Téčko osádce na zadních sedadlech. Model T je jak pro značku Ford, tak i pro celé Státy navždy klíčovým vozem automobilové historie…

Obrázek

1923
Rok výroby

Obrázek

3,0l
Objem motoru

Obrázek

15 007 033
Vyrobených kusů

Není ten tvar karoserie úžasný...?